Hemma nu och det blir ett långt inlägg!

Hej! åh nu är jag hemma, klart det är skönt, meeeen hade hellre åkt tillbaka till albin haha saknar :( jaja, kom precis hem i alla fall, har haft en sjuuuuukt kul dag i skolan! roligaste på länge tror jag!! Men ska jag kanske berätta vad vi har gjort eller något? gör de! det är det bästa jag kommer på som ni får läsa ;)
.
Jaaa, men jag åkte med 07:25 bussen imorse från våla, skulle ha träffat elin på bussen men vi hade ändå lyckats ta olika bussar BRA! Sen så när jag kom till centralen så skulle jag ta bussen till skolan, jag tänkte inte ta någon stadsbuss, för orkade inte gå enda till torget. Meeeen den bussen som går direkt till Ekeby kom inte på ett tag så jag gick till torget ändå. Och det var väl en jäkla tur, hade nog varit död annars!! nej, nu överdrev jag och tycker sååå synd om dom som åkte den, jag hoppas verkligen alla mår bra, speciellt min fina klasskompis Isabelle som satt på bussen :o För tyvärr krockade dom med en lastbil... bussen var typ helt mosad.. jaja, så jag hade väl tur tror jag för dom som hade varit på den bussen kunde inte komma till skolan, vissa hade fått jätteont i huvet och så..
.
När jag kom till skolan träffade jag Elin, Amalia och Oliviaaaa och första lektionen vi hade var besöksnäringen, det är faktiskt ganska kul! Vi har börjat med en uppgick som kommer li vårat prov i det delmomentet vi håller på med, om hållbar turism! Det är en ganska krånglig uppgift faktiskt och tyvärr satt vi inte och gjorde så mycket på lektionen som ni kanske märkte! vi satt och tog massa bilder haha! illa av oss...
.
men ja, sen så hade vi typ temadag i skolan, det gick ut på att alla ettor skulle få äta mat i restaurangen och gmatsalen och få en meny att beställa ifrån, vi hamnade i nån restaurang (det fanns typ tre olika) som man fick välja mellan nån slags fisk, mexikansk wraps också tror jag att det var nån mer? men minns inte vad det var, till efterrätt skulle vi få cheesecake! Men vi valde i alla fall den där maxikanska maten, det var sjuuuukt gott, det var ju typ som tacos fast nästan godare, det var lite starkare och så! menmen, blev fööör mätt i alla fall haha :) plus att man skulle äta en macka till de också!! Under tiden vi åt så kom andre och sjöng en liten låt också, no woman no cry, han e riktigt bra ju, fast det är lixom inte så att man typ blir helt till sig när man ser han eftersom man såg han låååångt innan han börja i idol, han går ju i våran skolaaaa kan jag ju skryta med! och jag kan inte förstå VARFÖR alla säger"öööööh han är så fuuuul blöööö" för så jäkla ful är han inte ens??
.
jaja, som tur va hade vi idrott efter! dock hade jag glömt idrottskläder, (deprimerad) men det gick bra ändå efetrsom det var våran sista lektion ahha plus att vi skulle inte göra något så jobbigt, det var en till klass som hade idrott samtidigt som oss, då vare två killar där som spelade allt från fotboll, innebandy och badminton med mig, Amalia, Elin och Olivia! det var riktigt kul faktiskt! trevligt trevligt. fast jag har så sjuuuukt ont i mitt högra smalben!! jag skulle skjuta mål, och då stog en av killarna som var typ målvakt för dom, han typ springer mot mig och kastar sig ner på marken hahha, så jag snubblar över honom och flyger som spiderman hahahah! jajaaaa det var väl kul men det gjort så ont så jag skulle vilja gråta, men det gjorde jag inte! ;)
.
Efteråt så slutade vi och jag gick upp med Amlia till skåpen sen gick jag till bussen och nu sitter jag här, behövde dessutom inte cykla hem heller! har haft en turdag, för jag försökte få tag på pappa när jag var påväg hem, men han hade typ inte mobilen på sig eller något, men när bussen kommer så ser jag att hans bil stå där, och sen ser jag han inne i stationshuset eller vad man ska kalla det? då visar de sig att han skulle fixa biljetter till mina syskon, louise ska ju pierca naveln idag, så kul för henne! får väl se hur det gick för henne senare :)
.
Hoppas ni också har haft en bra dag! Nu ska jag fortsätta sakna Albin, PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0